Over Ons

Wie wij zijn

Wij zijn een stichting opgericht door de wijk, voor de wijk!

Wij zijn Stichting-LES, een gepassioneerde stichting die zich richt op de groei en ontwikkeling van onze buurt. Als jongeren uit de gemeenschap hebben we deze stichting opgericht met als doel onze medebewoners te ondersteunen en te versterken, vooral de jongeren.

Bij Stichting-LES geloven we in het creëren van een inclusieve en ondersteunende omgeving waarin zowel jongeren als ouderen kunnen gedijen. Onze focus ligt op het bieden van hulp op verschillende gebieden, waaronder financiële ondersteuning en educatieve kansen.

We begeleiden individuen bij het beheren van financiële uitdagingen, zoals schulden, en bieden ondersteuning bij het vinden van oplossingen. Daarnaast organiseren we educatieve programma's en trainingen om vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn voor een succesvolle toekomst, zoals sollicitatietrainingen en loopbaanbegeleiding.

Een van onze belangrijkste doelen is om jongeren weg te houden van het criminele pad door hen alternatieven te bieden en hen te ondersteunen bij het vinden van een baan en het opbouwen van een positieve toekomst.

Bij Stichting-LES zijn we toegewijd aan het versterken van onze buurt en het creëren van kansen voor iedereen. Door jongeren, voor jongeren - dat is waar wij voor staan.

Onze doelen zijn:

• Het ondersteunen van jongeren om zelfvertrouwen op te bouwen en hun potentieel te realiseren.
  • Het bevorderen van een hechtere gemeenschap door jongeren actief te betrekken en te integreren.
  • Het voorkomen van risicovol gedrag bij jongeren door middel van voorlichting en ondersteuning.
  • Een bijdrage leveren aan een veiligere omgeving door positieve invloeden te creëren en jongeren te begeleiden naar gezonde keuzes.
  • Investeren in educatie en bieden jongeren kansen voor persoonlijke groei en ontwikkeling.
  • Het stimuleren van talentontwikkeling en het helpen van jongeren om zelfvertrouwen op te bouwen in hun capaciteiten.
  • Aanmoedigen om empathie, zelfbewustzijn en burgerzin te ontwikkelen bij jongeren, wat bijdraagt aan hun persoonlijke groei en sociale verantwoordelijkheid.
  • Het bevorderen van diversiteit, inclusie en respect voor alle achtergronden en perspectieven binnen onze gemeenschap.

Ons team

Als Stichting LES zijn we trots op onze diverse groep van toegewijde professionals en vrijwilligers. Elk teamlid draagt op zijn of haar unieke manier bij aan het succes van onze projecten en initiatieven.

Kursat

Ismael
Muziek

Ismaël (Skoda)

2024 FINIC. Alle rechten voorbehouden.